top of page
zenmiskas

Dvylikta diena Musangsa vienuolyne

Šamaniškas mokymas prieš Kondicionierių.

Mano kambariokas ryt išvažiuoja. Prieš išvykstant nusprendė išdėstyti mums dar ir šamaniško mokymo gyvenimo ir mirties modelį. Su brėžiniais ir diagramomis. Korėjietis kantriai klausė, vis šluostydamas prakaitą rankšluostuku nuo kaktos. Kantriai kūnu demonstravo susidomėjimą. Aš stengiausi neprimigti. Dėstytojas pabaigoje net pasakė, kad budistinis mokymas moko, kaip „sudeginti“ karmą, tačiau nemoko, kaip susikurti palankią karmą. Drąsu. Na ir nelabai tikslu, švelniai tariant. Jo pamaniau, kaip įdomiai žmogaus protas veikia. Atvarai praktikos į vieną švariausių šventyklų su puikiais meistrais ir finale vis tik norisi išdėstyti šamanų praktiką... Atsargiai pataisiau jį – pateikdamas pavyzdį, kad budizmas visų pirma nemoko, nei karmos deginti, nei kurti. Akcentai dedami ne ten. Sutarėm gražiuoju. Korėjietis su palengvėjimu atsiduso, tyliai paminėjęs Deimantinės sutros išmintį Tiesa, dar per rytinį susirinkimą šamanistas pranešė, kad atnešė atspausidntą visiems mokymą. Kai Zen Meistras paklausė, kieno - jis nemirktelėjęs atsakė - "Mano. Tiksliau - visata man padiktavo". Ir tai - esant gal dešimčiai budistų vienuolių ir dviem Zen Meistram esant. Va tau ir mokymas apie adekvatumą... Ir tokių pasiklydusių daugybėje mokymų yra daug. Žmonės nuoširdūs ir patiklūs. O tie "mokytojai" irgi daro gi visa tai ne iš pikto. Laikmetis toks. Mūsų protuose daug visko, o organas atsakingas už intuityvų atskyrimą grūdų nuo pelų atrofuojasi. Ir šiaip, anot Zen Meistro Dae Kwang Sunim - gali tik paskatinti, padrąsinti, patarti ir sukurti sąlygas. Viską žmogus turi atlikti pats. Būkim atsargūs su žadėtojais visokių gėrybių Štai todėl man zen ir yra visų pirma labai skaidrus mokymas, leidžiantis įžvelgti įvairių spekuliacijų tuštumą. O jų – tų įvairių gudrių „mokymų“ – yra atsiradę labai daug. Ir iš pažiūros jie visi turi gana puikų pagrindimą. Teorinį. Tai yra turi gerų teorinių priemonių sužadinti protą, naudojant terminus „nušvitimas, savirealizacija, grįžimas į save, akimirkos jėga, sąmoningumas, viskas yra viena, meilė yra pagrindas ir t.t. ir pan. Visa tai dažniausiai yra naujųjų laikų moduliacijos gimusios iš tradicinių mokymų. Dėstoma beveik tais pačiais žodžiais. Gaila tik, kad naujieji rašytojai dažnai pamiršta paminėti, ir kur jie sėmėsi jų gyvenimą pakeitusios išminties. Viena smulkmena – tradiciniai mokymai visų pirma paremti svarbiausiu dalyku – praktinių mokymo įgyvendinimu ir ilgalaike tradicija. Turi mūsiškai tariant patikimus metodus. Žinoma tai nereiškia, kad viskas stovi vietoje, viskas kinta ir nyksta. Va net pamačiau, kad čia nusilenkimus daro be dvigubo paskutinio – ne taip kaip mes – vos infarkto negavau O va mano mokytojas beveik per visą laiką čia, Musangsos vienuolyne, buvo ir vis dar yra oro kondicionierius. Tokių keistų aparatų nemačiau niekur kitur. Visi kambariokai buvo išėję (kondiškę programavo korėjietis kambariokas, nes jokios instrukcijos angliškai nėra) ir staiga jaučiu, kad darosi ne vėsu, o karšta – galingas aparatas pradėjo smarkiai pūsti karštą orą. Nesupratęs išjungiau. Paskui išsiaiškinom, kad taip jie Korėjoje daro – pirma orą atšaldo, paskui šildo, kad ištrauktų drėgmę. Man atrodo nesąmonė, bet tiek to. O kambary gyvename keturiese – aškorėjietis ir dar du žydai iš Izraelio. Vienas mėgsta vėsą – kaip ir aš, kitam naktį šalta, korėjietis naktį mėgtų vėsą, bet dieną jam reikia to šaldymo/šildymo triuko. Na ir šiaip priklausomai nuo oro lauke pasikeitimų ir paros laiko, pageidavimų įvairovė buvo plati. Aš įjungiau „I do not care – do as you like“ režimą. Ir stebėjau save, bei draugus Pasakysiu jums – kodiškė tokioje situacijoje gali labai pamokyti kantrybės ir tolerancijos ir to, kaip dirba mūsų protas, kaip viskas valdoma „mėgstu/nemėgstu, kaip jam nepatinka, kada kažkas vyksta ne taip, kaip jis (AŠ) nori, kaip prasideda mintyse įvairūs epitetai priskiriami žmonėms ir t.t. Galiausiai, nors taip ir nesutarėm nieko, kažkaip nėkart nesukonfliktavom. Įsivaizdavau tokią situaciją kitoje kompanijoje... Tai va tas paprastuolis Zen mokymas ir sako. Nusiimk savo mažąjį aš, sek situaciją – kiekviena jų skirtinga ir yra didysis tavo mokytojas. Būk atidus ir reaguok adekvačiai. Tik tiek. P.S. Korėjietis Džijungas man juokais šnibžtelėjo – ryt tie užsieniečiai išvažiuoja. Suprask dviese lengviau dėl kondiškės sutarsim. Aš nesu tuo tikras Lauke girdžiu lenkas - vyresnysis vienuolis - pjauna trimeriu žoles ir krūmus. Dirba kaip velnias, - visada po prakaitu. O pilnai galėtų tą darbą paskirti kam nors. Va jo praktika labai įtikinama. Tik daryk. Be žodžių. Yra iš ko mokytis. Man belieka guostis, kad mano praktika - rašymas. Juk viskas viena, ar ne?





Comments


bottom of page